JAK ODRÓŻNIĆ SPRZĘGŁO NOWE OD REGENEROWANEGO ?
Głównym zadaniem sprzęgła jest m.in:
> umożliwienie łagodnego, pozbawionego szarpnięć ruszania z miejsca
> ułatwienie szybkiej i niezakłóconej zmiany biegów
> tłumienie drgań w układzie napędowymSprzęgła w samochodach ciężarowych wykorzystuje się zarówno w przypadku manualnych, jak i zautomatyzowanych skrzyń biegów. Konstruowane są w taki sposób, aby wytrzymywały jazdę na bardzo długich dystansach, ze znacznym obciążeniem i wysoką temperaturą pracy. Ważne jest więc, aby produkowane sprzęgła były wykonane z materiałów odpornych na wysokie zużycie, oraz zapewniały bezpieczną jazdę i brak awarii przez długi czas.
Cechy odróżniające sprzęgła nowe od regenerowanych
Mimo nowoczesnych materiałów o bardzo wysokiej odporności i wytrzymałości sprzęgła w samochodach ciężarowych co pewien czas wymagają wymiany. Do wyboru mamy wtedy dwie opcje - zakup cześci nowej albo regenerowanej, która kosztuje mniej i jednocześnie jest rozwiązaniem bardziej przyjaznym środowisku.
Firmy zajmujące się produkcją nowych sprzęgieł, poddają także regeneracji zużyte sprzęgła. Metoda oraz sposób wykonywania regeneracji sprzęgieł przez producentów nie ma żadnego wpływu na pogorszenie ich jakości dlatego obejmuje je taka sama gwarancja jaka dotyczy nowego sprzęgła.
Sprzęgła regenerowane do samochodów ciężarowych oznacza sie w przejrzysty sposób, aby każdy kupując miał pełną informację o konkretnej części.Najważniejsze elementy odróżniające to:
> odrębne numery referencyjne umieszczane zarówno na sprzęgle, jak i w katalogach, co pozwala łatwo rozpoznać sprzęgła regenerowane
> oznaczenie symbolem wymiany serwisowej (czerwona i zielona strzałka połączone ze sobą) i zazwyczaj opisem "remanufactured" dla sprzęgieł regenerowanych, natomiast nowe mają w katalogach jedynie opis "new"
> różnice w etykietach obu rodzajów sprzęgieł, w przypadku regenerowanych pojawia się logotyp wymiany serwisowej, natomiast do nowych nie zostaje on dołączony
> pierścień dystansujący występuje jedynie w sprzęgłach regenerowanych. Jest on konieczny dlatego, że w produkcie regenerowanym niezbędna staje się obróbka mechaniczna płyty dociskowej, w związku z czym zmienia się jej grubość.